Få en gjennomgang av dagens LinkedIn strategi
I en verden hvor B2B-markedsføring stadig utvikler seg, står alle nå overfor en gyllen mulighet: å utnytte LinkedIn, en av de mest innflytelsesrike plattformene for profesjonell vekst og nettverksbygging.
Det siste året har vært mye blod, svette og tårer. (Det er en overdrivelse, men det har vært en del arbeid opp mot LinkedIn Marketing Labs og alt av kursing og sertifisering) Men i løpet av året så blir det klarere og tydeligere for meg alle mulighetene som ligger i en plattform som LinkedIn - hvordan en bedrift kan bruke plattformen på flere forskjellige nivå, både for nettverksbygging, rekruttering, markedsføring, salg og salgsstøtte.
Hva gjør LinkedIn annerledes?
Med LinkedIn snakker du til et publikum som forstår din verden og har det rette publikummet, nettverket og mulighetene til å gjøre B2B enda mer nyttig for din bedrift.
De aller fleste har ikke en gjennomtenkt strategi
Det å ha noen tanker om hva man kan gjøre er hverken en strategi eller en taktikk.
Har du tenkt på følgende:
- Hvem i organisasjonen bruker LinkedIn?
- Hva gjør vi på LinkedIn?
- Hvilke resultater ønsker vi å få utav det?
- Hvordan måler vi dette?
Kan vi få mer igjen for den energien som legges ned?
Få en gjennomgang av dagens LinkedIn strategi
Det å ha noen tanker om hva man kan gjøre er hverken en strategi eller en taktikk.
Problemstilling
If ønsket å bli flinkere på å være mer synlige og interessante i sosiale medier, særlig på LinkedIn.
Vi prøvde også å finne noen som kunne hjelpe oss med dette som hadde en mer underholdene tilnærming enn mange av de "vanlige" som er der ute.
Løsning
Hallgeir har laget et spesialsydd opplegg hvor han gjennom «forelesning» og oppgaver har hjulpet oss å bygge kompetanse og selvtillit gjennom et bra opplegg over flere måneder.
Det har vært faglig bra, i tillegg til at hans direkte kommunikasjon og humoristiske stil gjør at deltagerne har både ledd og lært.
Resultat
De som har deltatt på opplegget har blitt mer utadvendte på sosiale medier, de har postet innhold, fått sterkere profiler og vi har hatt det gøy mens vi har lært. Det har vært stor økning i synligheten til deltagerene på sosiale medier og vi har blitt sett av flere enn før.
Hvordan generere leads? 9 strategier som hjelper deg å generere leads!
Slik lykkes du med LinkedIn-annonsering i 2023!
Har du ikke lykkes med LinkedIn som annonseplattform enda? Forhåpentligvis kan denne gjennomgangen gi deg det du trenger for å både komme i gang, og lykkes.
Jeg mener at LinkedIn annonser fortsatt er en av de mest undervurderte annonseplatformene i 2023. Og hvis du ikke har fått det til å virke enda, så trenger ikke det å være LinkedIn sin feil..
Jeg vil ha en gjennomgang av min LinkedIn strategi
Gjennomgang av strategi
Oppdag mulighetene i LinkedIn, verdens fremste profesjonelle nettverk.
Ved å ta en gjennomgang av dagens LinkedIn strategi får du muligheten til å la noen ta en kikk med et nytt perspektiv. Og med erfaringen vi besitter så vil du forhåpentligvis sitte igjen med konkrete, verdifulle ting du kan implementere med en gang.